رابطه خواب و افزایش وزن - تحقیق در مورد خوابیدن و چاقی | طب سنتی

ناشر : دانلود آهنگ محلی

رابطه خواب و افزایش وزن - تحقیق در مورد خوابیدن و چاقی | طب سنتی


حتما شما نیز هر روزه وقت بیشتری را برای پیاده روی و انجام تمرینات ورزشی دیگر تخصیص می‌دهید و خوراکی های سالم می‌خورید. با این وجود باز هم چاق می‌شوید. شاید از خودتان سوال کنید با وجود چنین برنامه ای، چرا باز هم چاق می‌شوم؟ علت ها خیلی بیشتری برای این امر وجود دارد اما یکی از جواب‌های احتمالی به این سوال امکان پذیر است در برنامه عصرگاهی شما نهفته باشد. در این مقاله قصد داریم عادت‌های وقت خواب را بیان کنیم که قادرند بر اضافه وزن شما بیفزایند. با ممگونه کردن چنین عادت هایی قادر خواهید بود وزن زیادتری کم نمایید.

از خرید تنقلات برای شب بپرهیزید:

اگر نمی‌توانید فیلم سینمایی یا برنامه مورد علاقه خود را بدون میل کردن تنقلات تماشا نمایید مناسبتر است خود را برای چاقی نیز مهیا نمایید. این نوع موارد می‌توانند کالری زیادتری وارد جسم کنند. پیتر رپورت یکی از کارشناسان کم شدن وزن و علم غذا در این باره چنین می‌گوید: من در مورد میل کردن بعضی از مواد در شب مخالفتی ندارم. اما به دلیل داشته باشید که اگر شما نوبت خوراکی بزرگی داشته باشید و بعد از آن یک عهده بزرگ بستنی میل نمایید حتما اضافه وزن خواهید داشت. اگر می‌خواهید بعد از شام از تنقلات مصرف نمایید مناسبتر است در طول روز تمرینات ورزشی زیادتری انجام دهید یا اینکه میزان شام را کمتر نمایید. هرچند پیشنهاد ما حذف تنقلات زیان آور از برنامه خوراکی است.

بدون توجه جلوی تلویزیون تنقلات و مواد خوراکی را میل ننمایید:

تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که بدون توجه خوراکی میل کردن نه تنها قادراست بر روی میزان ماده ای که استفاده می‌نمایید اثر بگذارد، بلکه سبب می‌شود میزان ماده خوراکی که خورده اید را به دلیل نیاورید. همین امر سبب می‌شود بدون توجه خوراکی یا تنقلات زیادتری استفاده نمایید.‌به دلیل داشته باشید که حتی هویج هم دارای کالری است و اگر بیش از اندازه از آن میل نمایید سبب زیاد شدن وزن در شما می‌شود. قبل از اینکه بخواهید جلوی تلویزیون بنشینید، مناسبتر است میزان خوراکی که برایتان خوب است را اندازه گیری نمایید و در یک ظرف بریزید. در این صورت بعد از اتمام آن، دیگر میزان اضافی از تنقلات یا خوراکی را میل نخواهید کرد.

استفاده الکل را کنار بگذارید:

الکل نه تنها لبریز از کالری‌های خالی است بلکه استفاده آن قبل از خواب قادراست سیکل خواب را گرفتار آشفتگی سازد. مسائل بیشتری در مورد خواب و آشامیدن الکل وجود دارد. وقتی که الکل استفاده می‌نمایید، نصف شب از خواب بیدار می‌شوید و دیگر نمی‌توانید به خواب بروید. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که نداشتن خواب به اندازه قادراست با هورمون‌های گرسنگی تداخل داشته باشد و سبب می‌شود بیش از اندازه به میل کردن علاقه مند باشید.

قبل از خواب از فناوری‌های متفاوت مصرف ننمایید:

بارها و بارها شنیده اید که قرار گرفتن دربرابر نور آبی قادراست بر روی تندرستی شما اثر بگذارد. نور آبی که از گوشی همراه، لپ تاپ و تلویزیون ساطع می‌شود قادراست بر روی سیکل خواب اثر بگذارد.به همین خاطر مناسبتر است یک ساعت قبل از خواب این دستگاه ها را خاموش نمایید. باز گذاشتن تلویزیون به زمان خواب به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود زیرا نور و صدای آن سبب ایجاد آشفتگی در خواب می‌شود.در چنین تقویتی قادر نخواهید بود خواب عمیقی داشته باشید. اگر خواب شما عمیق نباشد جسم و ذهن سالمی نخواهید داشت.

خواب به اندازه داشته باشید:

زیادتر مردم برای دارا بودن جسم سالم به ۷ الی ۸ ساعت خواب در شب احتیاج دارند اما بر اساس مطالعات انجام شده محدوده یک سوم از مردم جهان کمتر از این میزان می‌خوابند. خواب کمتر از ۶ ساعت قادراست اثر خیلی جدی بر روی تندرستی جسم داشته باشد. بر اساس مطالعات انجام شده توسط دانشگاه هاروارد، خانم های که محدوده ۵ ساعت یا کمتر در شب می خوابند ۳۰ درصد زیادتر از دیگر مردم به اضافه وزن مبتلا خواهند شد.

آلارم گوشی خود را برای دیر زمان مرتب کردن ننمایید:

زود بیدار شدن از خواب قادراست خیلی سودمند باشد اما وقتی که دیر از خواب بیدار می‌شوید با شتاب زیادتری منزل را ترک خواهید کرد جسم اینکه صبحانه ای میل نمایید. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که صبحانه ای با پروتئین بالا قادراست به شما یاری کند در طول روز مواد خوراکی کمتری میل نمایید و چربی کمتری در جسم ذخیره نمایید. اگر به طور مداوم و بدون میل کردن صبحانه منزل را ترک می‌نمایید زیادتر از قبل اضافه وزن خواهید داشت.


نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ محلی قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد