بلیط چارتر بخریم یا نخریم؟ | طب سنتی

ناشر : دانلود آهنگ محلی

بلیط چارتر بخریم یا نخریم؟ | طب سنتی


بدون شک اگر اهل سفر و گشت و گذار آن هم به کشورهای خارجی باشید حتما با کلمه چارتر یا بلیط چارتر آشنایی دارید و یا اینکه حداقل یک بار این اسم به گوش های تان خورده است. این اصلاحی است که آژانس های مسافرتی خیلی از آن مصرف می کنند و تنها وقتی استفاده دارد که قصد خرید بلیط هواپیمای خارجی را داشته باشید. ما قصد داریم تا در این مطلب تمام چیز در مورد بلیط چارتر و چگونگی خرید آن را برای شما عزیران توضیح دهیم، در دنباله با ما همراه باشید.

بلیط چارتر چیست؟

پیش از هر چیز ضروری می دانیم که توضیح مختصری در مورد اینکه بلیط چارتر چیست بدهیم. چارتر به معنای اجاره کردن، هواپیما، قطار و هتل آن هم به صورت وی آی پی یا تخصیصی می باشد. اما این کلمه در ایران معنای دیگری دارد. در ایران زیادتر برای خرید بلیط هواپیما از این اصطلاح مصرف می شود. بگذارید یک مثال برای تان بزنیم. فرض نمایید که قصد سفر به مشهد را دارید و بایست بلیط هواپیما مشهد را آماده نمایید. مشهد یکی از شهرهای پر تردد در خطوط هوایی است به همین علت بیشتر آژانس های مسافرتی بلیط هواپیما چنین مسیرهایی را به صورت عمده خریداری می کنند تا از لحاظ خرید تکی برای شان به صرفه تر باشد. شما نمی توانید به ایرلاین بروید و یا اینکه بلیط چارتر درخواست دهید، شما بایست برای خرید آن به آژانس های مسافرتی و شرکت های چارتر کننده رجوع نمایید.

از این رو همواره بخشی از مسیرهای پروازی که نظیر مشهد خیلی پر تردد هستند، به واسطه شرکت های چارتری و آژانس های مسافرتی اجاره داده می شوند و از این مرحله به بعد شرکت چارتر کننده وارد کار شده و بر روی بلیط ها قیمت می گذارد. با تمام این تفاسیر شاید گاهی برای تان پیش آمده باشد که در هواپیما مسافر بغل دستی شما بلیط همان مسیر را ارزان قیمت تر از شما خریده باشد و شاید برای تان سوال پیش بیاید که دلیل آن چیست؟ این اتفاق تنها رمانی رخ می دهد که روز پرواز مسیر پر تردد نزدیک باشد اما شرکتی که بلیط ها را چارتر می کند آن ها را کامل نفروخته باشد به همین علت برای پیشگیری از آسیب و زیان ها بلیط چارتر را ارزان تر می فروشند. پس اگر قصد دارید تا سفری ارزان قیمت تر داشته باشید خرید یا رزرو بلیط چارتر خیلی گزینه خوبی است.

مزایا و معایب مصرف بلیط چارتر

مزایا و معایب بلیط چارتر خیلی بیشتر است که البته مزایای آن از معایبش زیادتر می باشد. برای مثال یکی از باارزش ترین برتری های بلیط چارتر این است که بایست ریسک نمایید و منتظر باشید تا نرخ قیمت بلیط ها کم شدن نمایان کند. همواره برای اطلاع از پایین آمدن قیمت بلیط یا به اصطلاح بلیط های چارتری کافیست تا سری به سایت های متفاوت بزنید، آن ها خودشان در وقت خوب بلیط های چارتری را ارائه می دهند.

و اما یکی از معایب بلیط چارتر این است که اگر پیش از پرواز مسئلهی برای تان پیش بیاید و نتوانید به سفر بروید بلیط شما کاملا سوخت می شود. از دیگر معایب بلیط چارتر می توانیم به این ذکر کنیم که هیچگونه تخفیفی برای بچه ها وجود ندارد و هزینه بلیط شان با هزینه بلیط بزرگسالان برابر می باشد.

بلیط چارتر بخریم یا نخریم؟

موارد بیشتری وجود دارد که سبب می شود شما ترقیب به خرید بلیط چارتر شده یا بلعکس از خرید منصرف شوید که در بالا به بعضی از معایب و مزایای آن پرداختیم. به طور کلی در جواب به این سوال بایست گفت که موارد بیشتری در خریدن یا نخریدن بلیط چارتر دخیل هستند که در دنباله به آن ها خواهیم پرداخت.

در دید گرفتن مسیر از لحاظ رفت و آمد

همانطور که در بخش های بالاهم در این باره توضیح دادیم، یکی از باارزش ترین موارد برای خرید بلیط چارتر این است که شناسایی دهید، که آیا مسیر مقصد شما جز مسیر های هوایی پر رفت و آمد هست یا نه؟ اگر جز این دسته از مسیرها باشد، پس کافیست تا چند روزی که نزدیک به پرواز است را صبر نمایید تا شرکت ها و وب سایت های مسافرتی بلیط های چارتر خود را ارائه دهند.

نحوه قیمت گذاری بلیط چارتر توسط شرکت چارتر کننده

به طور کلی قیمت گذاری بلیط چارتر بر سه دسته تقسیم بندی می شود.

دسته اول: وقت پرواز

قیمت گذاری بلط چارتری اثر عمده ای دروقت پرواز دارد. مثلا در تعطیلات نوروزی مسیرهای پروازی خیلی شلوغ و پر رفت و آمد می شوند که در این وقت کم شدن قیمت بلیط چارتر هیچ فرق چندانی ندارد!

دسته دوم: مسیر پرواز

قیمت مسیرهای پر تردد همیشه زیادتر از دیگر مسیرها می باشند به همین علت بلیط های چارتر شده پر رفت و آمد هیچ فرقی با قیمت بلیط پرواز متداولی ندارد!

دسته سوم: دسته های سنی متفاوت

در بلیط های سیستمی فرق هایی میان بلیط بچه ها و بزرگسالان وجود دارد اما در بلیط های چارتری هیچ فرق قیمتی وجود نداشته و قیمت ها تمام یکسان می باشد.


نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ محلی قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد